Seniorer

En allt större del av medborgarna och medlemskåren uppnår en högre ålder än tidigare. Denna grupp är, generellt sett också mer aktiv än tidigare generationer. De har också ofta en gedigen erfarenhet av folkrörelsearbete och utgör en viktig resurs för vår organisation. Vi ska sträva efter att vi som parti blir det bästa företrädarna även för denna del av befolkningen.

Målgruppen för denna verksamhet är socialdemokrater över 65 år.

Nästa träff är inbokad

Tid: onsdag 27 september 09.00 – 12.00

Plats: Folkets hus

Träffen inleds med en stunds diskussion om aktuella politiska frågor därefter kommer dagens gäster.

Kalle Olsson, vår riksdagsledamot kommer att berätta om sitt uppdrag som riksdagsledamot, om aktuella frågor i riksdagen och i samband med detta ger vi vår syn på de frågor Kalle tar upp och andra frågor vi tycker är viktiga att diskutera/föra fram.

Vid förra träffen hade vi en manliga företagare som berättade om sitt företag. Denna gång blir det en kvinnlig företagare.

Katarina Magnusson äger och driver Tages Konditori å Restaurang. Sedan en tid tillbaka äger hon också Edenbos Konditori. Katarina kommer att berätta om hur det är att vara kvinnlig företagare, Katrina kommer också att berätta om sitt fackliga engagemang.

Lunch skall förbeställas, ni måste därför anmäla er, gör det till [email protected] senast 22 september.

De av er som inte har mail kan anmäla sig till Tord på 070 683 26 70.

Välkommen

Tord Andnor