Studier

Partiet centralt har genomfört en stor satsning på studier där ledarskapsutbildningar och medlemsutbildningar står i fokus.

Socialdemokraterna tycker det är viktigt med utbildning. Kunskap är en viktig faktor i förändringsarbetet. Därför erbjuder vi alla våra medlemmar utbildning med olika inriktning. Nya medlemmar erbjuds alltid en grundläggande medlemsutbildning inom 6 månader. Utbildningen består av tre delutbildningar, varav de två första sker i arbetarkommunens regi, och det tredje anordnas av partikansliet. För den som vill engagera sig i det politiska arbetet är det viktigt att delta i grundutbildningen, men även den som inte vill ha ett politisk uppdrag är naturligtvis välkommen.

Om man vill vidareutbilda sig inför ett politiskt uppdrag finns det ledarutbildningar i flera steg, utbildning för styrelseledamöter och en hel del andra utbildningar att välja på. Våra utbildningar sker i samarbete med ABF.

Kunskap är makt, och inte tung att bära! Välkommen till våra utbildningar!